ULGA INWESTYCYJNA W PODATKU ROLNYM

Wymagane dokumenty

•    Wniosek
•    Załączniki:
-    Rachunki lub ich uwierzytelnione odpisy, stwierdzające wysokość poniesionych wydatków
-    zestawienie poniesionych wydatków – załącznik nr 1
-    oświadczenie – załącznik nr 2
-    oświadczenie PKD – załącznik nr 3

Miejsce złożenia dokumentów

Biuro Podatków i Opłat
Parter, pokój nr 7
Tel. 52 562 43 24

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia

Do 30 dni

Podstawa prawna

•    Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym
•    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pruszcz, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.

Inne informacje

Ulga inwestycyjna w podatku rolnym z tytułu wydatków poniesionych na:
1)    budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
2)    zakup i zainstalowanie:
a)    deszczowni,
b)    urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
c)    urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)
- jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub  w części z udziałem środków publicznych.
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja - w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 września 2022 08:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Pszczoliński
Ilość wyświetleń: 355
07 września 2022 08:24 (Adam Pszczoliński) - Aktualizacja danych sprawy.
07 września 2022 08:24 (Adam Pszczoliński) - Dodanie załącznika.
07 września 2022 08:23 (Adam Pszczoliński) - Dodanie załącznika.