UMORZENIA, ODROCZENIA, ROZŁOŻENIA NA RATY - PODATEK ROLNY, OD NIERUCHOMOŚCI, LEŚNY, OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH, OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

Wymagane dokumenty

•    Wniosek;
•    Należy udokumentować wysokości wszelkich uzyskanych:
dochodów, także przez inne osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym: np.: zaświadczenia o wysokości wynagrodzeń, honorariów, innych należności oraz świadczeń, decyzje ZUS (KRUS) o wysokości przyznanych świadczeń, decyzję/zaświadczenie z Urzędu Pracy o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej, ewentualne decyzje Ośrodków Pomocy Społecznej o wysokości przyznanych środków, kserokopię umowy o pracę, ewentualnie udowodnić, iż stosunek pracy ustał, itp.
wydatków: np.: dokumenty potwierdzające: wysokość opłat za media, czynsz, wydatki na zakup leków, wydatki poniesione w ostatnim czasie na konieczny remont mieszkania/domu, umowy zaciągniętych kredytów i pożyczek wraz z harmonogramem spłaty, wyciągi z rachunków bankowych, itp.
•    Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą zobowiązani są ponadto do załączenia:
- informacji/oświadczenia o bieżącej sytuacji finansowej wnioskodawcy (np. podatkową księgę przychodów i rozchodów, bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdania, ewidencję środków trwałych, wykaz należności i zobowiązań, zestawienie nieuregulowanych faktur, wykaz dłużników, dokumenty dotyczące ewentualnie prowadzonych postępowań windykacyjnych, dokumenty potwierdzające wydatki poniesione na inwestycje, umowy kredytowe wraz harmonogramem spłaty, itp.),
•    Osoby prawne:
dokumenty potwierdzające informację zawarte w oświadczeniu majątkowym
sprawozdania finansowe za ostatnie 3 lata obrotowe, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości,
informacje/oświadczenia o bieżącej sytuacji finansowej wnioskodawcy (np. podatkową księgę przychodów i rozchodów, bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdania, ewidencję środków trwałych, wykaz należności i zobowiązań, zestawienie nieuregulowanych faktur, wykaz dłużników, dokumenty dotyczące ewentualnie prowadzonych postępowań windykacyjnych, dokumenty potwierdzające wydatki poniesione na inwestycje, umowy kredytowe wraz harmonogramem spłaty, itp.),
-aktualny wyciąg z bieżącego rachunku bankowego i z rachunków terminowych.

Miejsce złożenia dokumentów

Biuro Podatków i Opłat
Parter, pokój nr  8
Tel. 606 976 549, 52 567 54 02

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia

Do 1 m-ca, w sprawach skomplikowanych do 2 m-cy

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
  • Ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
  • Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie prawo do odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy,  w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, wniesione za pośrednictwem Organu, który wydał decyzję.

Inne informacje

Usługa umożliwia złożenie osobie fizycznej i osobie prawnej  wniosku w sprawie udzielenia ulgi w spłacie zobowiązania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi w formie:
• odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia na raty podatku;
• odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetek;
• umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 września 2022 08:35
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Pszczoliński
Ilość wyświetleń: 265
18 marca 2024 13:33 (Adrian Jabłoński) - Dodanie załącznika.
18 marca 2024 13:32 (Adrian Jabłoński) - Usunięcie załącznika.
07 września 2022 08:37 (Adam Pszczoliński) - Dodanie załącznika.