• Wniosek;
• Należy udokumentować wysokości wszelkich uzyskanych:
dochodów, także przez inne osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym: np.: zaświadczenia o wysokości wynagrodzeń, honorariów, innych należności oraz świadczeń, decyzje ZUS (KRUS) o wysokości przyznanych świadczeń, decyzję/zaświadczenie z Urzędu Pracy o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej, ewentualne decyzje Ośrodków Pomocy Społecznej o wysokości przyznanych środków, kserokopię umowy o pracę, ewentualnie udowodnić, iż stosunek pracy ustał, itp.
wydatków: np.: dokumenty potwierdzające: wysokość opłat za media, czynsz, wydatki na zakup leków, wydatki poniesione w ostatnim czasie na konieczny remont mieszkania/domu, umowy zaciągniętych kredytów i pożyczek wraz z harmonogramem spłaty, wyciągi z rachunków bankowych, itp.
• Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą zobowiązani są ponadto do załączenia:
- informacji/oświadczenia o bieżącej sytuacji finansowej wnioskodawcy (np. podatkową księgę przychodów i rozchodów, bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdania, ewidencję środków trwałych, wykaz należności i zobowiązań, zestawienie nieuregulowanych faktur, wykaz dłużników, dokumenty dotyczące ewentualnie prowadzonych postępowań windykacyjnych, dokumenty potwierdzające wydatki poniesione na inwestycje, umowy kredytowe wraz harmonogramem spłaty, itp.),
• Osoby prawne:
dokumenty potwierdzające informację zawarte w oświadczeniu majątkowym
sprawozdania finansowe za ostatnie 3 lata obrotowe, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości,
informacje/oświadczenia o bieżącej sytuacji finansowej wnioskodawcy (np. podatkową księgę przychodów i rozchodów, bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdania, ewidencję środków trwałych, wykaz należności i zobowiązań, zestawienie nieuregulowanych faktur, wykaz dłużników, dokumenty dotyczące ewentualnie prowadzonych postępowań windykacyjnych, dokumenty potwierdzające wydatki poniesione na inwestycje, umowy kredytowe wraz harmonogramem spłaty, itp.),
-aktualny wyciąg z bieżącego rachunku bankowego i z rachunków terminowych.
Biuro Podatków i Opłat
Parter, pokój nr 8
Tel. 606 976 549, 52 567 54 02
Brak
Do 1 m-ca, w sprawach skomplikowanych do 2 m-cy
Od decyzji służy stronie prawo do odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, wniesione za pośrednictwem Organu, który wydał decyzję.
Usługa umożliwia złożenie osobie fizycznej i osobie prawnej wniosku w sprawie udzielenia ulgi w spłacie zobowiązania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi w formie:
• odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia na raty podatku;
• odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetek;
• umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025