ZEZWOLENIE NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO

Wymagane dokumenty

• Wniosek;
• Załączniki:
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy – z podaniem jej wymiarów.
 - Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
 Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
 W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do wniosku należy dołączyć dodatkowo:
 1) ogólny plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu:
 2) oświadczenie o:
 a) posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub
 b) zgłoszenia budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, lub
 c) zamiarze budowy przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta i Gminy w Pruszczu
Biuro  Inwestycji, Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego
Piętro I, pokój nr 10
Tel. 52 5624323

Opłaty

Pobierana jest opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana zgodnie z  zasadami ujętymi w Uchwale nr XV/144/19 Rady Gminy Pruszcz z dnia 13.11.2019r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele nie związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu oraz Uchwale nr XXIII/193/20 Rady Gminy Pruszcz z dnia 18.06.2020r. zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele nie związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu.

Termin i sposób załatwienia

Do 1 miesiąca od dnia wpływu wniosku.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pruszcz  w ciągu 14 dni od dnia jej doręczenia stronie.

Inne informacje

Możliwość uzyskania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 września 2022 09:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Pszczoliński
Ilość wyświetleń: 470
09 września 2022 09:44 (Adam Pszczoliński) - Dodanie załącznika.
09 września 2022 09:44 (Adam Pszczoliński) - Dodanie załącznika.
09 września 2022 09:43 (Adam Pszczoliński) - Utworzenie sprawy.