WNIOSEK O PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO

Wymagane dokumenty

Wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta i Gminy w Pruszczu

I piętro, pokój nr 22

Tel. 52 5624300

 

Biuro Organizacyjne

parter, punkt informacyjno - podawczy

tel. 52 5624305

Opłaty

Bezpłatnie, z wyjątkiem sytuacji, gdy Urząd Miasta i Gminy w Pruszczu ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem lub formą odpowiedzi na wniosek. Opłata pobierana jest w wysokości odpowiadającej tym kosztom, o czym w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadamia się wnioskodawcę o wysokości opłaty

Termin i sposób załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli wniosek nie może być rozpatrzony w terminie 14 dni, Urząd Miasta i Gminy w Pruszczu powiadomi w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

 

Po rozpatrzeniu wniosku organ zobowiązany:

- przekazuje informację sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania bez określania warunków ponownego wykorzystywania,

- informuje o braku warunków ponownego wykorzystywania w przypadku posiadania informacji sektora publicznego przez wnioskodawcę (wyraża zgodę na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego),

- składa ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie,

- odmawia, w drodze decyzji, wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

 

Wnioskodawca, który otrzymał ofertę może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić organ zobowiązany o przyjęciu oferty. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.

 

W przypadku otrzymania sprzeciwu Urząd Miasta i Gminy w Pruszczu, w drodze decyzji, rozstrzyga o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego

Tryb odwoławczy

Organem odwoławczym od decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie jest minister właściwy do spraw informatyzacji.

W zakresie nieuregulowanym ustawą do decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz do decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach o ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, z tym że:

- przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi,

- skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę.

Inne informacje

Każdy ma prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego:

- udostępnianych na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Pruszcz www.bip.pruszcz.pl, w portalu danych oraz stronie internetowej Gminy Pruszcz www.pruszcz.pl,

- przekazanych na wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

 

Informacja sektora publicznego udostępniona na BIP, w portalu danych i na stronie internetowej Gminy Pruszcz jest udostępniania na cele ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie.

 

Tryb wnioskowy o ponowne wykorzystywanie ma zastosowanie w przypadkach, gdy informacja sektora publicznego:

- nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, w portalu danych czy na stronie internetowej Gminy Pruszcz,

- została udostępniona w sposób inny niż w Biuletynie Informacji Publicznej, w portalu danych czy na stronie internetowej Gminy Pruszcz i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat,

- będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone,

- została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji

będących informacjami sektora publicznego.

 

Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego udostępnionej na wniosek:

- określenie źródła pozyskania danych poprzez umieszczenie na informacji dopisku o treści „Źródło: Urząd Miasta i Gminy w Pruszczu, woj. Kujawsko - Pomorskie”,

- oznaczenie daty wytworzenia lub pozyskania informacji,

- poinformowanie, że Burmistrz Miasta i Gminy Pruszcz jako organ zobowiązany do udostępniania informacji sektora publicznego nie ponosi odpowiedzialności za jej przetworzenie, dalsze udostępnianie, poprawność, aktualność, kompletność lub jakość,

- obowiązek informowania Burmistrza Miasta i Gminy Pruszcz o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanych.

 

Wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego można złożyć:

- na adres Urzędu Miasta i Gminy w Pruszczu, ul. Główna 33, 86-120 Pruszcz,

- na adres e-mail: pruszcz@pruszcz.pl,

- poprzez platformę ePUAP - adres elektronicznej skrytki podawczej:/7iro324vbd/SkrytkaESP.

 

Wniosek powinien spełniać warunki formalne wskazane w art. 39 Ustawyz dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zgodnie z sugerowanym wzorem wniosku.

 

W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku, wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

 

Prawo do ponownego wykorzystywania podlega ograniczeniom wynikającym z art. 6 ustawy, m.in.:

- z przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych,

- ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy (nie dotyczy osób pełniących funkcje publiczne),

- z przepisów innych ustaw,

- z praw autorskich i praw pokrewnych, które przysługują innemu podmiotowi niż organ zobowiązany.

 

Zasada niewyłączności - podmiot zobowiązany, który udostępnia lub przekazuje informacje sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, nie ogranicza korzystania z tych udostępnianych lub przekazanych informacji przez innych użytkowników. W przypadku, gdy wykonywanie zadań publicznych wymaga ograniczenia korzystania z informacji sektora publicznego przez innych użytkowników, podmiot zobowiązany może zawrzeć z

użytkownikiem umowę o udzielenie wyłącznego prawa do korzystania z tych informacji. Umowa o udzielenie wyłącznego prawa do korzystania z informacji sektora publicznego podlega co najmniej raz w roku ocenie podmiotu zobowiązanego w zakresie dalszego istnienia powodów jej zawarcia. Jeżeli w wyniku oceny podmiot zobowiązany stwierdzi ustanie powodów jej zawarcia, niezwłocznie wypowiada umowę.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 lutego 2023 09:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwia Urbańska
Ilość wyświetleń: 287
21 lutego 2023 09:15 (Sylwia Urbańska) - Aktualizacja danych sprawy.
21 lutego 2023 09:14 (Sylwia Urbańska) - Aktualizacja danych załącznika.
21 lutego 2023 09:13 (Sylwia Urbańska) - Dodanie załącznika.