Informacja publiczna 2024 rok

Utrzymanie czystości i porządku w gminie.

Na podstawie art. 2 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902, dalej udi.p.) oraz art. 9 ust. 1 pkt 2, 3 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm., dalej u.d.i.ś.) proszę o udostępnienie informacji w następującym zakresie:

1. Czy na obszarze gminy obowiązuje regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie, który zawiera informację o częstotliwości i sposobie pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego zgodnie z art. 4 ust. 2 pkt 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (u..c.p.g.)?; prosimy o przekazanie treści lub lokalizacji tej uchwały w BIP gminy;

2. Jaka jest aktualna liczba zbiorników bezodpływowych oraz POŚ na terenie gminy?

3. Ile nieruchomości dotychczas zostało skontrolowanych zgodnie z art. 6 ust. 5a u.c.p.g. oraz art. 6 ust. 5aa u.c.p.g.?; prosimy o przekazanie planu kontroli, o którym mowa w art. 6 ust. 5aa u.c.p.g.

4. Kto w urzędzie jest odpowiedzialny za kontrolę terminów obowiązywania/wygaśnięcia pozwolenia na wywóz nieczystości przez firmy asenizacyjne? Prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego.

5. Ilu pracowników zostało wydelegowanych lub upoważnionych do przeprowadzenia kontroli, o której mowa w art. art. 6 ust. 5a u.c.p.g. oraz art. 6 ust. 5aa u.c.p.g. i ile orientacyjnie czasu (godzin w tygodniu) wykonują czynności kontrolne?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedź:
1.Tak. Regulamin w załączeniu.
2. Zbiorniki bezodpływowe = 1367 szt. P.O.Ś = 343 szt.
3. Gmina kontroluje ok. 40 nieruchomości rocznie.
4. Biuro Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej. Natalia Aranowska - Inspektor ds. gospodarki mieniem gminnym, rolnictwa i opieki nad zwierzętami.
5. Dwóch pracowników.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 stycznia 2024 14:14
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwia Urbańska
Ilość wyświetleń: 109
24 stycznia 2024 14:14 (Sylwia Urbańska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)