Osnowa Wniosku:
§1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) - w dalszej części rzeczona ustawa może występować pod akronimem: uoddip) wnosimy o udzielnie informacji publicznej jaką kwotę ze środków publicznych wydatkowała Gmina w 2023 r. w ramach zakupów szkoleń związanych z tematyką szeroko pojętego cyberbezpieczeństwa? §1.1) W trybie wyżej wymienionych przepisów - wnosimy o wymienienie co najmniej 5 tytułów i odnośnych zakresów tematycznych szkoleń - w ramach których - w 2023 r. wydatkowano w Urzędzie najwyższe kwoty ze środków publicznych. W tym przypadku Wnioskodawca pyta o rzeczone 5 tytułów szkoleń wybranych z ogólnego zakresu tematycznego odbytych szkoleń w 2023 r. Do każdego z wyszczegolnionych wyżej wzmiankowanych zakresów tematycznych szkoleń, o które wnioskodawca pyta zgodnie z §1.1. wnosimy o przypisanie odnośnej kwantyfikacji poniesionych kosztów.
§2) W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - wnosimy o udzielenie informacji publicznej - czy w ciągu ostatnich 4 lat Gmina korzystała ze szkoleń finansowanych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego?
§3) Korespondując z informacjami uzyskanymi z wyżej cytowanych protokołów pokontrolnych NIK - na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) - czy: 1. W Urzędzie określono mechanizmy i procedury kontrolne zapewniających efektywne wykorzystanie środków finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników? 2. W Urzędzie sporządzono plany szkoleń i prowadzona jest dokumentacja dotycząca planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych ścieżek rozwoju zawodowego pracowników" ? - niniejsze pytanie dotyczy oczywiście stanu faktycznego związanego z okresem 2024 г. 3. Jeśli odpowiedź na pytanie z §2 pkt. 1 jest twierdząca Wnioskodawca wnosi o udzielnie informacji publicznej czy Urząd opublikował jakąkolwiek dokumentację dotyczącą planowanych szkoleń oraz mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie środków publicznych w tym obszarze w Biuletynie Informacji Publicznej i ewentualnie pod jakim adresem URL?
§3a) W trybie wyżej powołanych przepisów wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie czy Urząd brał udział w programie „Cyberbezpieczny Samorząd" i jaką kwotę pozyskał - lub ma szansę pozyskać w ramach rzecznego grantu?
§5) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit a ("Udostępnieniu podlega informacja () zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej") Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902 ) Jaką kwotę en bloc - zamierza przeznaczyć urząd do końca 2024 r. na szkolenia związane z potrzebą stopniowego przygotowywania się do wdrożenia w JST przepisów Dyrektywy 2022/2555 w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii - (NIS2)?
§6) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit a (Udostępnieniu podlega informacja (..) zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej") Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) wnosimy o udzielenie informacji publicznej o 5 głównych obszarach szkoleń jakie w 2024 r. wydają się Gminie najbardziej istotne z punktu wypełniania zadań publicznych i racjonalnego wydatkowania środków podatników.
§7) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (tj Dz. U. z 2022 r. poz. 902) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie nazwy firm szkoleniowych, które realizowały 5 największych zamówień związanych z podnoszeniem kwalifikacji Urzędników w 2023 г. Wnosimy jednocześnie aby każdemu dostawcy przyporządkowana była stosowana kwota wydatkowana przez Gminę w 2023 r. na usługi tego typu
§8) Wnosimy o podanie danych kontaktowych Urzędnika, który w zakresie powierzonych mu zadań i wykonywanych kompetencji nadzoruje sprawy związane z zadaniami dotyczącymi tego obszaru wypełniania zadań publicznych w związku z ewentualnym zamawianiem i oceną efektywności dostępnych na rynku szkoleń - scilicet: (Imię i nazwisko, adres do korespondencji e-mail, tel. i stanowisko służbowe Urzędnika) Jeśli taki Urzędnik nie został wskazany wnosimy o podanie stosownych danych osoby, która - w empirii - operacyjnie zajmuje się tym obszarem działania Urzędu.
-------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedź
Dot. informacji publicznej W odpowiedzi na wniosek w sprawie j.w. Gmina Pruszcz informuje .co następuje:
Ad.1) - dla wszystkich pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Pruszczu zorganizowane zostało szkolenie stacjonarne w siedzibie urzędu nit Cyberbezpieczeństwo w administracji publicznej, którego wartość wynosiła netto 4.200,- zł.
Ad.2) - tak
Ad.3) - w zakresie podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Pruszczu obowiązuje Zarządzenie nr 143 /2014 Wójta Gminy Pruszcz z dnia 21 grudnia 2015r.w sprawie przyjęcia Planu podnoszenia kwalifikacji przez pracowników Urzędu Gminy w Pruszczu, którego treść dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce archiwum".
Ad.3a)-tak, pozyskana kwota - 760.232, - z |
A d.5)-25.000,-z!
Ad.6)- główne obszary szkoleń jakie w 2024 wg gminy najbardziej istotne: - ochrona danych osobowych w pracy urzędu, - monitorowanie zmian prawnych w pracy urzędu, - Kodeks postepowania administracyjnego w urzędu, - podatki i opłaty lokalne, najnowsze orzecznictwo oraz najnowsze zmiany w tym zakresie; - sygnaliści w praktyce.
Ad.7) Firmy szkolące w Gminie Pruszcz: 1) Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej 3103,00 zł 2) Iwona Malinowska Centrum Szkoleń Samorządów-1490,00 zł 3) Agata Dzięgiel Matras Centrum Informacji Podatków Lokalnych GLOSATOR"-1390,00 zł 4) Firma Szkoleniowo Doradcza MATMAR Krystyna Gąsiorek-1190,00 zł 5) INFOR PL Społka Akcyjna 1176,00 zł. - Ad. Zgodnie z zarządzeniem Wójta Gminy Pruszcz z 2005r. potrzebę przeszkolenia pracownika w danym zakresie stwierdza kierownik referatu, skarbnik gminy sekretarz gminy bądź kierownik urzędu z otrzymanych ofert.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025