Informacja publiczna 2025 rok

Operator programu "Czyste Powietrze"

Na podstawie art. 2 ust. 1 w związku z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2001 nr 112 poz. 1198 z późn. zm.), a także art. 10 § 1 i art. 61 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168 z późn. zm.), wnoszę o udostępnienie informacji dotyczących realizacji przez Gminę funkcji operatora w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze".

W związku ze zgłoszeniem się gminy do pełnienia funkcji operatora programu od dnia 31 marca 2025 r., a także w kontekście bardzo szerokiego i specjalistycznego zakresu obowiązków operatora, zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

  1. Czy Gmina planuje samodzielną realizację wszystkich obowiązków operatora programu  „Czyste Powietrze", w tym:
  • aktywne pozyskiwanie beneficjentów,
  • wsparcie merytoryczne i formalne przy wypełnianiu wniosków,
  • pomoc w realizacji i rozliczeniu inwestycji.
  • prowadzenie szczegółowej dokumentacji oraz bezpośredni kontakt z WFOŚiGW?

    2.Czy Gmina zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności prawnej, organizacyjnej i finansowej, jaką pociąga za sobą pelnienie funkcji operatora, w tym w kontekście:
  • potencjalnych błędów we wnioskach skutkujących brakiem wypłaty dotacji,
  • konieczności bieżącej aktualizacji wiedzy w oparciu o zmieniające się wytyczne NFOŚiGW,
  • ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa przetwarzanych informacji?

3. Czy Gmina posiada zespół posiadający kwalifikacje z zakresu:

  • efektywności energetycznej budynków,
  • doradztwa w zakresie źródeł ciepla,
  • procedur dotacyjnych i rozliczeń z instytucjami publicznymi,
  • obsługi klientów indywidualnych w zakresie inwestycji budowlanych

? 4. Czy Gmina planuje współpracę z podmiotem zewnętrznym, który posiada specjalistyczne doświadczenie w realizacji zadań operatora i może kompleksowo przejąć obowiązki, minimalizując ryzyka formalne i kadrowe?

5. Czy w ramach przygotowań Gmina:

  • opracowała plan działania dla operatora?
  • przeanalizowała możliwości outsourcingu części lub całości zadań operatora?
  • wystąpiła do właściwego WFOŚiGW z pytaniami lub wnioskiem o dofinansowanie kosztów obsługi?

6. Czy Gmina planuje przeprowadzenie postępowania lub rozeznania rynku w celu wyłonienia profesjonalnego partnera zewnętrznego, który zapewni skuteczną, zgodną z przepisami i terminową realizację zadań operatora?

7. W przypadku braku zamiaru współpracy z firmą zewnętrzną czy Gmina posiada realne zabezpieczenie kadrowe i finansowe na obsługę potencjalnych setek beneficjentów rocznie?

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Jednostki organizacyjne

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Urząd Miasta i Gminy w Pruszczu
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 kwietnia 2025 08:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwia Urbańska
Ilość wyświetleń: 56
30 kwietnia 2025 09:00 (Sylwia Urbańska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
30 kwietnia 2025 08:53 (Sylwia Urbańska) - Dodanie załącznika [odpowiedz_czyste_powietrze_zanonimizowany.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
30 kwietnia 2025 08:53 (Sylwia Urbańska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)